BloggerAds廣告

2012年3月14日 星期三

All I Have To Do Is Dream

 

這首之前不時都有聽過的老歌,
直到最近才知道原來是
The Everly Brothers所唱的。

最近比較常聽到的是在玩四海兄弟2(Mafia II)時在開車的時候常常會從電台傳出這首歌來,
搭配上優閒的城市漫遊相當契合~ (雖然遊戲裡我常常動不動就開槍…)

不過這首歌真的很耐聽,我蠻喜歡的…。
有一種優閒與淡淡的酸澀。



原曲影片



<歌詞>
Dream... dream dream dream
Dream... dream dream dream
When I want you in my arms
When I want you all your charms
Whenever I want you
All I have to do is dream
Dream dream dream
When I feel blue in the night
And I need you to hold me tight
Whenver I want you
All I have to do is dream
* I can make you mine
Taste your lips of wine
Any time night or day
Only trouble is gee whiz
I'm dreaming my life away
I need you so that I could die
I love you so and that is why
Whenever I want you
All I have to do is dream
Dream dream dream dream...

夢 追尋 夢 追尋吧
當我想將你摟入懷中
當我想擁有你的柔情
當我需要你的時候
我卻只能在夢裡追尋
當夜深人靜滿是沮喪時
當我希望你緊緊的抱住我
當我需要你的時候
我卻只能在夢裡追尋
我可以完全擁有你
可以嚐著你那如酒的朱唇
但唯一麻煩的卻是
我卻只能在夢裡追尋
我是如此的需要你
我是如此的愛著你
這就是為什麼
當我需要你時
我卻只能在夢裡追尋
我只能在夢裡追尋

歌詞轉錄於
http://www.bamboo.hc.edu.tw/research_publish/textbook/eawhat/lession/song01.html

沒有留言: